Шилжилт хөдөлгөөний мэдээллийг цахим үнэмлэхэнд суулгана

Иргэний цахим үнэмлэхийг шинээр авах, сунгалт хийлгэх, шилжилт хөдөлгөөнийг тэмдэглүүлэх талаар Улсын бүртгэлийн ерөнхий газрын  Сургалт, сурталчилгаа, гадаад харилцааны хэлтсийн ахлах мэргэжилтэн Ч.Нямцэцэгээс тодрууллаа. 
-Цахим үнэмлэхийг хаяж үрэгдүүлсэн тохиолдолд хэдэн төгрөгөөр дахин авах вэ?

-Иргэдийн хуучин үнийг солих зорилгоор цахим үнэмлэхийг иргэн бүрт 1 удаа үнэ төлбөргүй олгож байгаа. Гэхдээ иргэд энэ ондоо багтааж авбал үнэ төлбөргүй, харин 2013 оны нэгдүгээр сарын 1-ний өдрөөс хойш авбал үйлчилгээний хураамж 15000 төгрөг, тэмдэгтийн хураамж 3300 төгрөг, нийт 18300 төгрөг төлнө. 

Сонгогчид 21-нээс өмнө нэрээ шалгах ёстой

Цахим үнэмлэх хэвлэх ажиллагаа үргэлжилж байгаа энэ өдрүүдэд Улсын бүртгэлийн ерөнхий газар УБЕГ-аас 28 мянган цахим үнэмлэх илүү хэвлэсэн талаар мэдээлэл гараад байгаа билээ. Энэ талаар болон бусад асуудлаар УБЕГ-ын дэд дарга Г.Билгүүнтэй ярилцлаа.
-Цахим үнэмлэх хэвлэх ажил ямар шатандаа явж байна вэ?

-УБЕГ хуурамчаар 28 мянган цахим үнэмлэх хэвлэсэн, мөн Баянзүрх дүүрэгт 21 мянган сонгогчийг нэрийн жагсаалтаас хасч, 14 мянган сонгогчийг нэмж бүртгэсэн мэтээр хэвлэл болон телевизээр ярьсан байсан. Өмнөх 2011  оны арванхоёрдугаар сарын 26-аас эхлээд иргэний үнэмлэх хэвлэх ажлыг зогсоосон.

Цахим үнэмлэхийг энэ сарын сүүлээр олгож эхэлнэ

Б.Баатарсайхан: Цахим үнэмлэхийг энэ сарын сүүлээр олгож эхэлнэ

Сонгуулийн тухай шинэ хуулиар иргэд иргэний цахим үнэмлэхээр санал өгөхийг хууль­чилсан. Тус ажлыг хариуцаж буй Улсын бүртгэлийн ерөн­хий га­зар цахим иргэний үнэм­лэх хэв­лэх программаа суул­гаж дуу­саад, иргэдийн гарт хүргэхэд бэлэн болоод байгаа аж. Энэ талаар тус газрын Тамгын газрын дарга Б.Баатар­сайханаас тодрууллаа.

-Иргэний цахим үнэмлэхийг яг хэзээнээс тарааж эхлэх вэ?

-Үндсэндээ бэлтгэл ажил дуу­саад байгаа. Өнөөдөр (өчигдөр) программ хангамж, хэвлэх тоног төхөөрөмжөө суурилуулж дууслаа. Уг ажлаа Засгийн газарт танил­цуулсны дараа үйл ажиллагаагаа эхлэх юм. Одоогийн байдлаар яг хэзээнээс тарааж эхлэх нь тодор­хойгүй бай­на. Тодорхой шийд гарахаар бид мэдээлнэ.

Гадаадад байгаа иргэд хэрхэн бүртгүүлэх вэ?

Монгол Улс иргэний шинэчилсэн бүртгэлийн ажлыг өнгөрсөн онд эхлүүлж, одоогийн байдлаар 96 хувьд хүргээд байна. Харин гадаадад байгаа Монгол иргэдийг бүртгэх ажлыг  БНСУ-аас эхэлсэн юм. Тэгвэл хилийн чанадад байгаа иргэдийг бүртгэх дараагийн үед шат ирэх сараас эхлэхээр болжээ. Бүртгэлийн эргэн тойрон дахь асуудлаар УБЕГ-ын Иргэний бүртгэлийн газрын дарга Д.Энхцэцэгээс зарим асуултад хариулт авлаа.

-Хилийн чанадад амьдарч байгаа иргэдийг тоолох ажил удахгүй  эхэлнэ. Энэ ажлыг ямар зохион  байгуулалттайгаар хийх вэ? 

-Гадаад улс оронд  ажиллаж, амьдарч  байгаа Монгол Улсын харьяат иргэдийг бүртгэж, шинэчилсэн бүртгэлд хамруулах ажил ирэх сарын 1-нээс нэлээд өргөн цар хүрээтэй үргэлжилнэ. Өнгөрөгч гуравдугаар сарын 23-наас бид БНСУ-д ажиллаж, амьдарч байгаа иргэдийг бүртгэлд хамруулж, одоогоор 5000 гаруй хүнийг бүртгээд байна. Мөн Тува улсад байгаа 72 иргэн бүртгэлд хамрагдлаа. Бусад улсад суугаа иргэдээ тухайн улсад суугаа дипломат төлөөлөгчдийн газраар  дамжуулан  бүртгэх юм. 

Л. Мөнхбаатар: Ухаалаг үнэмлэхийг поликарбонат материалаар хийнэ

Санах ойтой, олон мэдээлэл багтаасан ухаалаг иргэний үнэмлэхтэй болох нь. Олон жил ярьсан энэ асуудлыг Засгийн газраас дэмжсэнээр, ажил эхлэх гэж байна. Ухаалаг үнэмлэхний талаар Улсын бүртгэлийн ерөнхий газрын дарга Л.Мөнхбаатартай ярилцлаа.

-Ухаалаг үнэмлэх хийх ямар шаардлага байснаа уншигчиддаа эхлээд хэлж өгөх үү?
-Тэгэлгүй яахав. Ямар давуу талтай, юу нь хэрэгтэй талаар хүмүүст мэдээлэл өгөх хэрэгтэй байна.Цахим үнэмлэх нэвтрүүлэх хэд хэдэн шаардлага байгаа. Юуны өмнө нууцлалын асуудал өнөөдөр чухал болжээ. Бидний одоо хэрэглэж байгаа иргэний үнэмлэхийг 1999 онд олгосон. Энэ хугацаанд техник технологи хурдацтай хөгжсөн тул энгийн ахуй хэрэглээний компьютер, хэвлэх төхөөрөмжийг ашиглан иргэний үнэмлэхийг хуурамчаар хийсэн тохиолдлууд гарах болсон.

ХАРИЛЦАХ

Засгийн газрын хэрэгжүүлэгч агентлаг - Оюуны өмч, улсын бүртгэлийн ерөнхий газар 14171 Улаанбаатар хот, Сүхбаатар дүүрэг, Цагдаагийн гудамж
Ажлын цаг : Даваа - Баасан гариг, 8.30 - 17.30 цаг
Бямба, Ням амарна.
Утас : 1800-1890, 320502 /энгийн утасны тарифаар/
И-мэйл хаяг : contact@burtgel.gov.mn
Вэб сайт : http://burtgel.gov.mn

ВЭБ ХОЛБООС

Хайлт